Wednesday 27 March 2013

Pembiayaan Peribadi-I utk Staf Kontrak

Antara koperasi yang sesuai untuk membuat pinjaman :

Koperasi PUTRI Terbilang Malaysia Berhad (KOPUTRI)



Koperasi KOPUTRI yang diterajui oleh YB Dato’ Noraini Ahmad merupakan sebuah koperasi berdaftar yang terletak di No. 22 – 24, Wisma KOPUTRI,Lorong Medan Tuanku 1, 50300 Kuala Lumpur. Koperasi ini mula beroperasi pada Mac 2006 dengan menawarkan perkhidmatan pinjaman peribadi kepada kakitangan kerajaan. Kini, pencapaian koperasi KOPUTRI semakin maju baik dalam bidang perniagaan atau perkhidmatan yang ditawarkan.Selain itu, KOPUTRI juga kini mampu memiliki hartanah sendiri yang terletak di kawasan-kawasan elit seperti di Kuala Lumpur.


Skim Pembiayaan KOPUTRI:

Koperasi PUTRI Terbilang Malaysia Berhad (KOPUTRI) menyediakan kemudahan pinjaman iaitu Skim Pembiayaan Peribadi KOPUTRI. Kemudahan pinjaman ini memberi keistimewaan kepada peminjam iaitu kemudahan pinjaman tanpa penjamin dan rebet keatas pembayaran awal.

 KOPUTRI memberi kemudahan pinjaman pada kadar keuntungan serendah 4.99% setahun dan memberi peluang kepada peminjam yang telah disenarai hitam. Keistimewaan yang ditawarkan untuk pemohon ialah kemudahan pusat asuhan kanak-kanak (Taska Sri Permata) dan Kad Perlindungan Kesihatan (Medical Card). Kelayakan syarat-syarat memohon adalah Kakitangan Kerajaan Persekutuan, Badan-badan Berkanun dan GLC, berjawatan tetap & kontrak dan tempoh berkidmat melebihi enam(6) bulan ke atas sahaja dan pendapatan minimum RM1500.00 ke atas. Tempoh untuk pembayaran balik adalah antara 1-10 tahun melalui potongan Biro Angkasa. Jika ada sebarang pertanyaan, sila tinggalkan di ruangan komen dan kami sedia memberi maklum balas secepat yang mungkin.

Kelebihan Pinjaman Koperasi KoPutri
  • Pinjaman maksima sehingga RM250,000
  • Process 2-3 Minggu
  • Tempoh bayaran balik sehingga 10 tahun
  • Kadar keuntungan adalah dari 4.99%, untuk 20 tahun
  • Gaji Minima RM600 dan berkhidmat 6 bulan keatas
  • Status Kerja Tetap dan Kontrak
  • Untuk kakitangan kerajaan dan badan berkanun sahaja.
  • Syarat bagi staf kontrak - kontrak mestilah pernah disambung , berkhidmat melebihi 1 tahun ATAU mempunyai potongan Biro Angkasa dalam slip gaji.

No comments:

Post a Comment